Πώς να μαγειρέψετε για έναν επισκέπτη που ακολουθεί δίαιτα χωρίς γλουτένη?

1142
GF32-fagito-gluten-free

Για να μαγειρέψετε για έναν επισκέπτη που ακολουθεί δίαιτα χωρίς γλουτένη, ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:

Μαγειρέψετε από το μηδέν. Για να αποφύγετε την επιμόλυνση των φαγητών σας με  γλουτένη, χρησιμοποιήστε ολόκληρα, φρέσκα υλικά. Αποφύγετε τα «εύκολα» συστατικά όπως μείγματα  σάλτσας, σούπας, εμφιαλωμένες σάλτσες, σάλτσες για σαλάτες, καρυκεύματα και μείγματα καρυκευμάτων, δεδομένου ότι αυτά μπορεί να περιέχουν συστατικά με βάση τη γλουτένη.

Συμπεριλάβετε τον επισκέπτη σας που ακολουθεί δίαιτα χωρίς γλουτένη στο σχεδιασμό σας. Αν ο φίλος σας ή ο συγγενής σας έχει δώσει το πράσινο φως για να ετοιμάσετε κάτι για αυτούς, συζητήστε μαζί τους για το μενού προκαταβολικά – ενδέχεται να υπάρχει κάτι προβληματικό το οποίο θα μπορεί να εντοπίσει πιο εύκολα από ότι εσείς.

Χρησιμοποιείτε ένα συσκευασμένο προϊόν, μόνο αν αυτό έχει την ένδειξη «χωρίς γλουτένη«. Αν το αγαπημένο σας συστατικό δεν φέρει την ένδειξη «χωρίς γλουτένη” και αναρωτιέστε αν είναι ασφαλές, καλέστε τον επισκέπτη σας που ακολουθεί δίαιτα χωρίς γλουτένη και αφήστε τον να το κρίνει ο ίδιος. Σημειώστε όμως ότι η ένδειξη “χωρίς-σιτάρι” δεν σημαίνει “Gluten Free”. Αν κάτι είναι εύκολο να γίνει χωρίς γλουτένη, προετοιμάστε το με αυτόν τον τρόπο. Για παράδειγμα, μην βάλετε κρουτόν στη σαλάτα σας ή αν μπορείτε να το αποφύγετε (ακόμα κι αν προτιμούσατε να βάλετε κρουτόν) και χρησιμοποιήστε μια σούπα χωρίς γλουτένη για να κάνετε το φαγητό σας (ακόμα και αν προτιμάτε μια διαφορετική μάρκα σούπας).

Αποφύγετε την διασταυρούμενη επιμόλυνση γλουτένης στην κουζίνα σας. Να είστε προσεκτικοί ώστε μην προετοιμάζετε τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη στην ίδια επιφάνεια που χρησιμοποιείτε για την παρασκευή τροφών με γλουτένη, εκτός εάν η επιφάνεια έχει καθαριστεί επιμελώς. Βεβαιωθείτε ότι τα σκεύη σας καθαρίζονται μετά την προετοιμασία των τροφίμων που περιέχουν γλουτένη. Μην χρησιμοποιείτε γρατζουνισμένες ή ξύλινες σανίδες κοπής ή ξύλινα κουτάλια για να φτιάξετε τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη (αυτά μπορεί να περιέχουν μικροσκοπικά κομμάτια γλουτένης).

Να προσέχετε ακόμη και μικροσκοπικές ποσότητες γλουτένης. Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να γεμίσετε μια γαλοπούλα με γέμιση που περιέχει γλουτένη και στη συνέχεια να υπολογίζετε κάποιος που ακολουθεί διατροφή χωρίς γλουτένη να μπορεί να φάει το εξωτερικό κομμάτι του κρέατος. Δεν μπορείτε να προσθέσετε ούτε μια μικρή ποσότητα μίγματος μπαχαρικού που περιέχει γλουτένη σε οτιδήποτε θα φάει ο επισκέπτης σας που ακολουθεί δίαιτα χωρίς γλουτένη. Και δεν μπορείτε να ψήσετε το φαγητό των επισκεπτών σας που δεν τρώνε γλουτένη σε μια σχάρα που δεν έχει καθαριστεί επιμελώς, υποθέτοντας ότι έχετε χρησιμοποιήσει μια μη ασφαλή μαρινάδα σε αυτό (ή ακόμα έχετε ψήσει ένα ψωμί για χάμπουργκερ).

Ιατρικές Συμβουλές για την Γλουτένη

Αποφύγετε τη διασταυρούμενη επιμόλυνση στο τραπέζι. Για παράδειγμα, φροντίστε ώστε όλα τα ορεκτικά να είναι gluten free αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να επιμολύνουν τα gluten free ντιπ που έχετε φτιάξει. Κρατήστε το ψωμί μακριά από το πιάτο των επισκεπτών σας που δεν τρώνε γλουτένη και μακριά από όλα τα πιάτα του μενού (αλλιώς, ενδέχεται να πέσουν ψίχουλα σε τρόφιμα χωρίς γλουτένη). Ξεχωρίστε ένα φρέσκο ​​κομμάτι βουτύρου μόνο για τη χρήση των καλεσμένων σας που δεν τρώνε γλουτένη.

Ενημερώστε τους υπόλοιπους καλεσμένους σας ότι μερικά από το φαγητό σας είναι χωρίς γλουτένη και πρέπει να παραμείνουν έτσι. Δεν έχει σημασία πόσο προσεκτικά έχετε προετοιμαστεί εκ των προτέρων, εάν ένας από τους καλεσμένους σας χρησιμοποιήσει το κουτάλι από την γεμάτη κρουτόν σαλάτα του Καίσαρα για να σερβίρει στον εαυτό του κάποιες από τις πατάτες χωρίς γλουτένη, οι πατάτες δεν είναι πλέον χωρίς γλουτένη.

Δείξτε στους καλεσμένους σας που δεν τρώνε γλουτένη τα φαγητά και καλέστε τους να σερβιριστούν πρώτοι. Όταν είστε έτοιμοι να φάτε, επισημάνετε τι είναι ασφαλές και τι όχι στους επισκέπτες σας που δεν τρώνε γλουτένη και στη συνέχεια, προσφέρετέ τους την ευκαιρία να σερβιριστούν πριν το φαγητό επιμολυνθεί κατά λάθος από τους άλλους επισκέπτες.

Εάν ο φίλος σας ή ο συγγενής σας είναι τακτικός σας επισκέπτης, αγοράστε μερικά αναλώσιμα και τρόφιμα χωρίς γλουτένη για να τα έχετε πρόχειρα. Ρωτήστε τον για να δείτε ποια τρόφιμα και μάρκες είναι αποδεκτά από εκείνον και φυλάξτε τα σε ένα ντουλάπι που δεν χρησιμοποιείτε συχνά  ή στο πίσω μέρος του καταψύκτη σας. Με αυτόν τον τρόπο, έχετε πάντα κάτι χωρίς γλουτένη για να προσφέρετε (ακόμα κι αν είναι μόνο ένα πιάτο μακαρόνια με τυρί, θα μπορούσε να είναι κάτι ευπρόσδεκτο από τον πεινασμένο επισκέπτη σας!).

Προσκαλέστε τους επισκέπτες σας που δεν τρώνε γλουτένη να φέρουν το δικό τους φαγητό. Πολλοί άνθρωποι που ακολουθούν δίαιτα χωρίς γλουτένη πραγματικά φοβούνται μήπως πληγώσουν τα συναισθήματα των αγαπημένων τους προσώπων αναφορικά με το φαγητό. Κάποιοι ακόμα θα φάνε φαγητά που γνωρίζουν ότι θα τους αρρωστήσουν, απλά για να αποφύγουν αυτά τα άσχημα συναισθήματα. Εάν μπορείτε να το προλάβετε αυτό λέγοντας στον φίλο σας ή στο μέλος της οικογένειάς σας ότι καταλαβαίνετε και ότι θα πρέπει να φέρει τα δικά του τρόφιμα, αν αυτό τους κάνει να νιώσουν πιο άνετα, θα είναι ότι καλύτερο τόσο για εσάς όσο και για εκείνους.

Το συμπέρασμα:

Το να μαγειρεύεις για κάποιον με κοιλιοκάκη ή ευαισθησία στη γλουτένη είναι δύσκολο, αλλά μπορεί να γίνει με πολύ προσεκτική προετοιμασία. Ακολουθώντας αυτούς τους κανόνες μπορείτε να φιλοξενήσετε το φίλο σας ή το μέλος της οικογένειάς σας και θα κάνει και τους δυο σας να νιώσετε πιο άνετα στη φιλική σας συγκέντρωσή.

Ακολουθήστε μας και εσείς στην σελίδα μας στο Facebook!
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ