Πώς να δειπνήσετε σε Εστιατόρια χωρίς να φάτε γλουτένη!

2103
GF23-deipno-se-estiatorio

5 κανόνες για να δειπνήσετε έξω με ασφάλεια όταν έχετε κοιλιοκάκη ή ευαισθησία στη γλουτένη

Σε πολλές χώρες του εξωτερικού είναι αρκετά εύκολη υπόθεση το να έχει κανείς ένα ασφαλές gluten free γεύμα ή δείπνο. Πολλές αλυσίδες εστιατορίων προσφέρουν μενού χωρίς γλουτένη και φαίνεται πως έχουν αφιερώσει χρόνο για να κατανοήσουν πραγματικά τις ανάγκες των ατόμων με κοιλιοκάκη και ευαισθησία στη γλουτένη. Ακόμη και εστιατόρια γρήγορου φαγητού πλέον προσφέρουν επιλογές φαγητού χωρίς γλουτένη.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμα πολλές επιλογές για γεύμα ή δείπνο χωρίς γλουτένη με ασφάλεια. Γιατί μπορεί κανείς να φάει σ’ ένα εστιατόριο διάφορα πιάτα που δεν περιέχουν γλουτένη όμως το μεγάλο πρόβλημα παραμένει να είναι εκείνο της επιμόλυνσης.

Η αλήθεια είναι ότι πέρασε πολύ μεγάλο διάστημα όπου απείχα εντελώς από την παλιά αγαπημένη συνήθεια του γεύματος σ’ ένα εστιατόριο. Δεν άξιζε την απόλαυση του γεύματος το να περάσω δύο ημέρες για να συνέλθω από αυτό. Τώρα, όμως, έχω αναπτύξει μια σειρά από κανόνες που ακολουθώ για να εξασφαλίσω ένα ασφαλές γεύμα όταν βγαίνω έξω για φαγητό. Με την εφαρμογή αυτών, είμαι σε θέση να συνεχίσω να βγαίνω έξω (που πραγματικά μου αρέσει) και κυρίως με ασφάλεια.

Κανόνας #1:

Επιλέξτε το εστιατόριο σας προσεχτικά. Εστιατόρια με gluten free μενού είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε, δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις (αλλά όχι όλες), τα μέλη του προσωπικού σε αυτά τα εστιατόρια είναι πιο καταρτισμένα για το πώς θα διατηρήσουν ένα gluten free πιάτο χωρίς να επιμολυνθεί.

Κανόνας #2:

Μιλήστε απ’ευθείας με το σεφ ή τον manager. Κάνοντας ερωτήσεις μέσω ενδιάμεσου στον σεφ απλά δεν λειτουργεί. Καθόλου. Λεπτομέρειες παραβλέπονται και τα συστατικά αλλοιώνονται, ειδικά όταν ο σερβιτόρος δεν μπορεί να κατανοήσει τη σημασία της επιμόλυνσης. Ο σερβιτόρος μπορεί να σας πει ότι ξέρει πώς να εξασφαλίσει ένα gluten free γεύμα αλλά δεν θα είναι εκείνος στην κουζίνα κατά την προετοιμασία του φαγητού σας. Αντί λοιπόν να πρέπει να εμπιστευθείτε τον σερβιτόρο ζητήστε να μιλήσετε με τον σεφ απευθείας. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι σεφ είναι πολύ καλά ενημερωμένοι και πολύ πρόθυμοι να βοηθήσουν. Μόλις άρχισα να παρακάμπτω τον σερβιτόρο και να πηγαίνω κατευθείαν στον σεφ, τα προβλήματα με την γλουτένη στα εστιατόρια μειώθηκαν δραματικά.

Ιατρικές Συμβουλές για την Γλουτένη

Κανόνας # 3:

Τονίστε τη σημασία που έχει η επιμόλυνση τόσο στον Σεφ όσο και στον σερβιτόρο. Οι εργαζόμενοι στις πολυσύχναστες κουζίνες εστιατορίων πρέπει να μοιραστούν τις επιφάνειες μαγειρέματος, τα σκεύη και τηγάνια, έτσι μπορεί να είναι δύσκολο να διαχωριστεί μια θέση για να παρασκευάζεται ένα gluten free γεύμα. Για να παραμείνετε ασφαλείς, βεβαιωθείτε ότι έχετε ζητήσει από το προσωπικό της κουζίνας για τα εξής:

  • Να πλένουν τα χέρια τους και να αλλάζουν τα γάντια τους πριν από την προετοιμασία του φαγητού σας.
  • Να ανακατεύουν κάθε σαλάτα σε ένα καθαρό μπολ (πολλά εστιατόρια χρησιμοποιούν το ίδιο μπολ το οποίο μπορεί να περιέχει ψίχουλα κρουτόν ή μη ασφαλείς σάλτσες για σαλάτες).
  • Να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν μια σχάρα ψησίματος που χρησιμοποιείται από κοινού για φαγητά που περιέχουν γλουτένη (συμπεριλαμβάνονται  ψωμάκια χάμπουργκερ, σάλτσες κτλ).
  • Να χρησιμοποιούν φρέσκο ​​νερό για να μαγειρέψουν ζυμαρικά χωρίς γλουτένη ή λαχανικά στον ατμό (μερικά εστιατόρια χρησιμοποιούν το νερό των ζυμαρικών για το σκοπό αυτό).
  • Να τοποθετούν πίτσες χωρίς γλουτένη σε ένα τηγάνι, αντί να την τοποθετούν απευθείας στην επιφάνεια του φούρνου, και να τις καλύπτουν για να αποφεύγονται  τα ψίχουλα.
  • Επίσης, ζητήστε από τον σερβιτόρο σας να κρατήσει το φαγητό σας μακριά από το καλάθι ψωμιού και άλλες προφανείς απειλές επιμόλυνσης με γλουτένη. Υπάρχει πάντα πιθανότητα να προκληθεί διασταυρούμενη επιμόλυνση από την κουζίνα στο τραπέζι σας.

Κανόνας #4:

Ρωτάτε τα πάντα. Πολλά εστιατόρια ακολουθούν την πρακτική όπου κάποιος που δεν είναι ο σερβιτόρος σας να σας φέρνει το φαγητό στο τραπέζι. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το πρόσωπο αυτό θα πει καθησυχαστικά, “Εδώ είναι το γεύμα σας χωρίς γλουτένη». Αλλά όταν το άτομο δεν το λέει, πάντα ρωτάω «Είναι χωρίς γλουτένη;» Έχω γλιτώσει από διάφορες περιπτώσεις με αυτόν τον τρόπο, καθώς το άτομο συνειδητοποίησε ότι είχε πάρει το λάθος πιάτο. Αν κάτι φαίνεται στο πιάτο σας που δεν το έχετε παραγγείλει (όπως γαρνιτούρα ή σάλτσα), μην το αγγίζετε και μην προσπαθήσετε να το κάνετε στην άκρη. Αντ ‘αυτού, μάθετε τι είναι και αν είναι ασφαλές. Εάν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία, ζητήστε σας ετοιμάσουν ένα άλλο πιάτο. Επιπλέον, εάν είστε πολύ ευαίσθητοι σίγουρα θα χρειαστεί να κάνετε περισσότερες ερωτήσεις. Για παράδειγμα, το εστιατόριο μπορεί να προσφέρει ένα επιδόρπιο που δεν περιλαμβάνει συστατικά με γλουτένη, αλλά μπορεί να παρασκευάζεται δίπλα στα γλυκά που περιέχουν γλουτένη.

Κανόνας #5:

Σε περίπτωση αμφιβολίας, μην φάτε. Σε πολλές περιπτώσεις, είμαι σε θέση να τρώω έξω με ασφάλεια και ευχάριστα. Αλλά έχω αφήσει ολόκληρα γεύματα χωρίς να τα έχω αγγίξει σε ορισμένες περιπτώσεις, επειδή το εστιατόριο φαινόταν ότι δεν ήταν ενημερωμένο για τη γλουτένη. Δεν ευχαριστιέμαι να φεύγω πεινασμένος, αλλά το προτιμώ από το να αρρωσταίνω την επόμενη μέρα. Αν ο σεφ δεν φαίνεται να το καταλαβαίνει – ή, ακόμη χειρότερα, φαίνεται να μην ενδιαφέρεται να προσπαθήσει –είναι καλύτερα να μην παίρνετε το ρίσκο.

Ακολουθήστε μας και εσείς στην σελίδα μας στο Facebook!
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ