10 μυστικά για μία σωστή διατροφή χωρίς γλουτένη

559

Είτε ανησυχείτε πως έχετε δυσανεξία στη γλουτένη, είτε έχετε διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, είτε έχετε επιλέξει απλά να αφαιρέσετε τη γλουτένη από τη  διατροφή σας, αυτά τα κόλπα θα σας βοηθήσουν να κάνετε την καθημερινότητά σας λίγο πιο εύκολη.

Η κοιλιοκάκη είναι ένα χρόνιο αυτοάνοσο νόσημα. Αυτό σημαίνει πως ο οργανισμός του ασθενούς αντιδρά στη γλουτένη, μία πρωτεΐνη που εντοπίζεται κυρίως στο σιτάρι, το κριθάρι και τα παράγωγά τους. Ο μοναδικός  τρόπος αντιμετώπισης της κοιλιοκάκης  είναι μία ισορροπημένη και αυστηρή διατροφή στην οποία δεν θα εντοπίζεται ίχνος γλουτένης.

Μην πανικοβάλλεστε! Το glutenfreeguide.gr είναι εδώ για να σας δώσει  10 βασικά tips, που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αυτή την ιδιαίτερη κατάσταση χωρίς κανένα πρόβλημα!

  1. Να θυμάστε! Υπάρχουν πολλά τρόφιμα που από τη φύση τους δεν περιέχουν γλουτένη!

Σαν βάση στο γεύμα σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τρόφιμα που δεν περιέχουν καθόλου γλουτένη από τη φύση τους, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, πουλερικά, ψάρια, κρέας, τυρί, αυγά.

  1. Μπορείτε να καταναλώσετε ελεύθερα δημητριακά και σπόρους που δεν περιέχουν γλουτένη.

Η κινόα, το καλαμπόκι, η πολέντα, η ταπιόκα, το φαγόπυρο και τα παράγωγά τους είναι απόλυτα ασφαλή για τη διατροφή σας.

  1. Αντικαταστήστε τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη, με υποκατάστατα.

Το ψωμί, τα ζυμαρικά και οτιδήποτε περιέχει αλεύρι, περιέχει και γλουτένη. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως θα πρέπει να τα στερηθείτε! Πλέον υπάρχουν πολλές εταιρείες που παράγουν προϊόντα χωρίς γλουτένη! Αλεύρι, μακαρόνια, μέχρι και μπύρα! Μπορείτε να τα βρείτε σε super market, e-shop, φαρμακεία και καταστήματα με υγιεινές τροφές. Απολαύστε ελεύθερα!

  1. Πειραματιστείτε στην κουζίνα σας!

Υπάρχει μέρος στον οποίο να αισθανόμαστε μεγαλύτερη ασφάλεια, πέρα από το σπίτι μας?Πειραματιστείτε στην κουζίνα σας, αντικαθιστώντας τα υλικά που περιέχουν γλουτένη, με τα υποκατάστατά τους ανάλογά με το δικό σας γούστο και με τη σιγουριά της δικής σας σχολαστικότητας.

  1. Προσέξτε τη διασταυρούμενη μόλυνση

Ακόμα και μία ελάχιστη ποσότητα γλουτένης είναι ικανή να προκαλέσει συμπτώματα σε έναν άνθρωπο που πάσχει από κοιλιοκάκη, οπότε θα πρέπει να προσέξετε ιδιαιτέρως προκειμένου να αποφύγετε τη διασταυρούμενη μόλυνση με τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη. Αυτό θα το πετύχετε με το να πλύνετε πολύ καλά τα σκεύη που θα έρθουν σε επαφή με τα τρόφιμα με γλουτένη. Σαπουνίστε πολύ καλά τον πάγκο της κουζίνας πριν μαγειρέψετε, χρησιμοποιήστε διαφορετικές επιφάνειες κοπής, άλλα μαχαίρια για να κόψετε το ψωμί και ξεχωριστή τοστιέρα προκειμένου να αποφύγετε την επιμόλυνση.

  1. Βγείτε έξω με την οικογένεια και τους φίλους σας και απολαύστε ένα υπέροχο gluten free γεύμα!

Μην στερείτε από τον εαυτό σας το δικαίωμα να βγει έξω και να διασκεδάσει σε ένα υπέροχο εστιατόριο ή να κάνει τις διακοπές που πάντα ονειρευόταν σε ένα ξενοδοχείο που σέβεται τη διατροφή χωρίς γλουτένη! Μπορείτε να βρείτε τη λύση για αυτό που ζητάτε μέσα στο site του glutenfreeguide.gr

https://www.glutenfreeguide.gr/category/eksodos/

https://www.glutenfreeguide.gr/category/taksidia/

  1. Ποια ποτά περιέχουν γλουτένη και ποια όχι?

Τα ποτά που δεν περιέχουν γλουτένη είναι το νερό, οι χυμοί, ο μηλίτης, τα κρασιά και κάποια λικέρ. Ιδιαίτερη προσοχή με τη μπύρα που περιέχει γλουτένη από τη φύση της. Υπάρχουν στο εμπόριο μπύρες χωρίς γλουτένη. Για να σιγουρευτείτε, διαβάστε προσεκτικά την ετικέτα του προϊόντος.

  1. Συνηθίστε να διαβάζετε καλά όλες τις ετικέτες των προϊόντων που αγοράζετε και καταναλώνετε.

Πως θα μπορούσε κάποιος να είναι σίγουρος για τα συστατικά του προϊόντος που είναι έτοιμος να καταναλώσει, εάν δεν διαβάσει προσεκτικά την ετικέτα που αναλύει τα περιεχόμενά του? Οι εταιρείες τροφίμων είναι υποχρεωμένες να αναγράφουν ακόμα και ίχνη γλουτένης και άλλων γνωστών αλλεργιογόνων συστατικών, οπότε δώστε λίγη παραπάνω προσοχή, για τη δική σας ασφάλεια.

  1. Αποφύγετε σάλτσες που περιέχουν γλουτένη

Πολλές σάλτσες του εμπορίου περιέχουν αλεύρι, άρα και γλουτένη. Διαβάστε καλά τις ετικέτες προκειμένου να τις αποφύγετε, και προτιμήστε να κάνετε τις δικές σας παρασκευές στο σπίτι χρησιμοποιώντας καλαμποκάλευρο ή κάποιο άλλο αλεύρι χωρίς γλουτένη.

  1. Θυμηθείτε: Ένα gluten free γεύμα μπορεί να είναι το ίδιο νόστιμο και απολαυστικό με ένα γεύμα με γλουτένη!

Σκεφθείτε θετικά.. δείτε το σαν μία πολύ καλή ευκαιρία για να ξεκινήσετε να ακολουθείτε έναν πολύ υγιεινό τρόπο ζωής!

Ακολουθήστε μας και εσείς στην σελίδα μας στο Facebook!
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ